Team Fortress 2 to wieloosobowa gra FPS stworzona przez studio Valve. Jest to trzecia odsłona serii (pierwsza część to Team Fortress – modyfikacja do Quake’a, druga Team Fortress Classic).
Klasy
W grze jest dostępnych 9 klas o różnych rolach, broniach i statystykach, są to:
Najszybsza ze wszystkich klas, jako jedyny ma możliwość wykonywania podwójnego skoku, może nie jest najgroźniejszą klasą z daleka, ale z bliska może do ciebie strzelić zadając duże obrażenia. Wszystkie punkty przejmuje 2 razy szybciej.
Żołnierz
Amerykański patriota zafascynowany sztuką wojskową. Do swoich wrogów strzela ze swojej wyrzutni rakiet, na której może zrobić manewr rakietowego skoku (spadek po Queke’owych korzeniach serii).
Piroman, on (bądź ona) pali swoim miotaczem płomieni każdego kogo spotka. Największy postrach szpiegów.
Ten szkocki pijaczyna wyposażony w granatnik oraz wyrzutnie bomb samoprzylepnych, na której może zrobić manewr analogiczny do rakietowego skoku.
Ten rosyjski najemnik wraz z jego wierną towarzyszką Saszą (minigun’em) podziurawi cię nie na żarty. Jest wielkim fanem kanapek.
Ten technik z Teksasu może postawić działko strażnicze, zasobnik oraz teleporty, które zrobią całą robotę za niego. Oczywiście jest to żart. Kiedy gra się już przeciw doświadczonym graczom trzeba się bardziej napracować.
Jedna z bardziej niedocenianych klas wśród nowych graczy. Główną rolą medyka jest utrzymywanie reszty drużyny przy życiu. Potrafi także walczyć walczyć.
Zwykle stoi z tyłu i strzela head shot’y. Gdy ktoś podejdzie bliżej może go potraktować ze swojego pistoletu maszynowego lub sikwondo (słoikiem z jego własnym moczem)
Mistrz przebrań, może wyglądać jak każdy gracz z drużyny przeciwnej i stać się niewidzialnym. Robi to tylko po to, by w dogodnym momencie wbić nóż w plecy przeciwnikowi.
Tryby Gry
W tym punkcie opisane są tylko oficjalne tryby gry (oprócz Kontroli Terytorialnej, która nie jest popularna oraz tych które są jeszcze w trakcie bety).
Zdobądź flagę – zabierz teczkę z bazy przeciwnika i przynieś do swojej bazy nie pozwalając mu na zrobienie tego samego z twoją teczką.
Mannpower – polega na tym samym co Zdobądź Flagę, lecz gracze mają do dyspozycji PowerUp’y oraz linkę z hakiem, dzięki której mogą się podciągać (np. na ściany).
Punkty Kontrolne – przejmij wszystkie punkty kontrolne na mapie.
Atak/Obrona – polega na tym samym co Punkty Kontrolne, lecz tylko jedna drużyna przejmuje, a druga musi bronić swoich punktów.
Ładunek – jedna drużyna pcha wózek, a druga nie może mu pozwolić na dotarcie do mety.
Wyścig Ładunków – dwie drużyny pchają wózki a wygrywa ta, która pierwsza doprowadzi go do mety.
Arena – każdy gracz ma tylko jedno życie. Przegrywa drużyna, której wszyscy zawodnicy zginą.
Król Wzgórza – ta drużyna, która przejmie jedyny punkt na mapie i utrzyma go przez 3 minuty wygrywa.
MvM – 6 graczy musi pokonać fale robotów, które chcą podłożyć bombę pod ich bazę. Gracze mogą ulepszać bronie oraz siebie za pieniądze, które wylatują z robotów.
Wyniszczenie – z każdego zabitego przeciwnika wypada butelka piwa. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza zbierze daną ilość tego trunku i zaniesie do statku obcych.
Ligi
W TF2 występuje również esport, co prawda nie na taką skalę jak np. w CS’ie lub w Docie. Nie zmienia to faktu, że istnieje parę lig tf’owych jak na przykład ETF2L – European Team Fortress 2 League (Europejska Liga Team Fortress 2), w której notabene nie grają tylko europejscy gracze. Zależnie od ligi, turnieju i wariantu niektóre bronie mogą zostać zakazane.
Gry ligowe odbywają się zwykle w wariantach:
Highlander- 9vs9 każda klasa może być używana tylko przez jedną osobę w drużynie.
6vs6- jak sama nazwa mówi gra się drużynami po sześciu graczy, ograniczenia wobec klas są zależne od turnieju/ligi.
Przydatne linki